Islamic Widget

Monday, May 6, 2013

PRU @ GE13

hurm...selesai sudah plihan raya umum or general election at malaysia..wallahhu'alam ana x mahu komen apa2 kerana ilmu dan pengetahuan ana amatlah cetek dalam bab2 sebegini..bukan tidak mahu ambil tahu, tapi apakan daya, fitnah bertaburan sini dan sana..yang mana satu yang betul pon ana tidak tahu malah keliru.. apapun, keputusannya pun sudah keluar, ana hanya mampu mengharapkan dan mendoakan yang terbaik demi negara yang tercinta.. #typicalwords, yang mana telah mendapat mandat dari rakyat untuk mentadbir negara, hopefully dapat jalankan tugas dan tanggung jawab dengan penuh amanah dan juga integriti.. kerana apa? antara apa yang pernah didengar oleh ana..
apabila kamu meminta diri kamu untuk menjadi pemimpin, salah satu kaki berada di neraka, dan salah satu lagi di syurga..wallahhu'alam..
apa yang ingin disampaikan adalah tidak lain dan tidak bukan, bagaimana sang pemimpin menjalankan tugasnya sebgai pemimpin.. apa yang diharapkan, dengan pembentukan kerajaan yang baru ini dapat memberkan sinar dan nafas baru kepada pembangunan negara dari pelbagai aspek especially, ISLAM itu sendiri yang dijadikan sebagai agama rasmi, NEGARA, dan BANGSA..secara tuntasnya, we're looking forward for a better nation!

walaupun begitu, ana juga percaya bahawa,

andai kali ini, kemenangan itu ditangguh, sudah pasti ada cacat celanya dalam pentadbiran itu..bukannya salah siapa2..Allah itu Maha Mengetahui! wallahhu'alam..
 muhasabah dan ber'syura" lah semula bagi mengenal pasti di mana kelemahan itu..insyaAllah, apabila sudah bersedia n tiba masanya, kemenanggan itu pasti! [48; 1~29]

secara jujurnya, ana juga telah banyak melakukan kesilapan kerana terlalu teruja dengan pilihan raya kali ini disebabkan ingin melihat perubahan politik negara yang tercinta..ya allah,ampunkanlah dosa hambaMu ini.. ;((

wallahhu'alam ;)) 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...