Islamic Widget

Thursday, May 9, 2013

dia bukan untuk ku :)

 sekadar luahan rasa sahaja..sedikit jiwang ;)
kita merancang dengan cita-cita, tetapi Allah merancang dengan cintaNya                            dan sebaik-baik perancangan itu tentulah hanya Dia ;)

"eh, budak baru pindah lah..masuk kelas kita wei!" hurm..pertemuan pertama...namun, dia masuk, lalu aku pula yang berpindah..sempat belajar sekelas dalam beberapa minggu dan tidak pernah bertegur sapa..memang tidak kenal!!

kita merancang dengan cita-cita, tetapi Allah merancang dengan cintaNya                            dan sebaik-baik perancangan itu tentulah hanya Dia ;)

tup..tap..tup..tap..
selepas tamatnya spm, bertemu di myspace..tidak diduga, aku masih dalam ingatan..kemudian, beralih ke muka buku..akhirnya, "aku bukan tegur dan kawan dengan kau saja2"..ringkas dan penuh dengan makna.. ;)

kita merancang dengan cita-cita, tetapi Allah merancang dengan cintaNya                            dan sebaik-baik perancangan itu tentulah hanya Dia ;)

kelmarin..
" aku ada penyakit..maaf!" ya Allah, terkedu sebentar..namun, apakan daya..penyakitnya itu sungguh berat bagi seorang wanita bahkan seorang lelaki..keputusan telah dibuat, hanya mampu hormat terhadap permintaannya..

pada mulanya, terasa amatlah berat, kerana secara tiba-tiba sahaja..astaghfirullah..kini, hanya mampu berdoa dan pasrah..mungkin kerana cara pertemuan itu bukan dengan cara yang yang dikehendakiNya..mungkin ia juga sebagai ujian dan tanda peringatan untuk kami..kuatkan lah hati ini, aku percaya akan janji2MU..wallahhu'alam~

niat itu tidak menghalalkan cara..memang benar niat untuk bersedekah, tapi apakah dengan mencuri wang orang lain?wallahhu'alam..

 akhir bicara,
" ..boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah 2:216)


4 comments:

  1. Firstly....

    please,please,please change font ( jenis tulisan). Cantik untuk ayat-ayat pendek, tapi kurang sesuai / agak besar untuk karangan...

    *ehem2* okay, saya continue....

    Kalau penyakitnya bukan jenis yang merebak seperti HIV/ AIDS, mungkin boleh diberi peluang? Mempunyai jodoh di masa hadapan dengan orang yang sihat belum tentu tidak akan ditimpa penyakit setelah bernikah. Sama juga kalau suka atas dasar rupa, kekayaan, kelebihan; kebanyakannya boleh berubah dalam sekelip mata.

    Barangkali ini juga ujian, kerana jika ingin dicapai sesuatu adakah kita akan berpaling disaat ujian ataupun berusaha mencari jalan.


    Sekadar coretan. Juga daripada pengalaman sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jazakillah ;)
      ya benar..penyakitnya bukan jenis yang merebak..masih lagi awal untuk diperkatakan, tetapi sudah dibincangkan antara kami..we decided, Allah also make a decision..and the best decision is coming only from Allah swt..wallahu'alam ;)

      Delete
  2. first,tulisan buruk. tukar la wei sakit mata wakaka

    second, jgn main dengan api.

    third, hidup bukan dram adamhawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jazakumullah ;)

      first: tengoklah tatkala ana ada masa untuk tukar..dah xingat setting nya di mana..=p
      second: aasif..tidak faham dengan maksud yang ingin disampaikan..
      third: yes, life is not a drama where we can decide the beginning and ending..it depends on how far we do amal in our daily life..wallahhu'alam

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...