Islamic Widget

Friday, April 23, 2010

kElApAnGaN dAda..(^^,)

Rasulullah s.a.w. ditanya tentang firman Allah s.w.t. “Adakah orang yg telah dilapangkan dadanya utk menerima Islam, lalu dia tetap berada dalam cahaya(hidayah petunjuk) dr Tuhannya”
                Lalu sabdanya: “Sesungguhnya cahaya itu apabila telah masuk ke dalam hati, ia akan memancar dan merebak, dan hati itu longgar dan lapang dgn cahaya keimanan dan keyakinan, sebagaimana ia mngerut dan menyempit dgn kegelapan keingkaran, keraguan, dan kemunafiqkan. Maka sesiapa yg dikehendaki oleh ALLAH utk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya DIA melapangkan dadanya(membuka hatinya) utk menerima Islam. Dan sesiapa yg ALLAH kehendaki utk mnyesatkannya, nescaya IA menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya.”
::::: Oleh itu, marilah kita sama2 berusaha utk mendapatkan hidayah di samping mendapatkan keredhaan ALLAH utk mencapai kejayaan dunia dan akhirat yg hakiki..sesungguhnya ALLAH xkan mngubah nasib sesuatu kaum itu, melainkan kaum itu mngubahnya sendiri..semoga kita semua tergolong dalam kalangan org2 yg mendapat petunjuk and hidayah..wallahu’alam..(^^,)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...