Islamic Widget

Wednesday, October 24, 2012

mUhAsAbaH dIrI

ya Allah, dalam noda dan duka, diriku yg hina ini masih diberi peluang dan ruang yg amat besar lagi...diberi peluang untuk hidup, diberi peluang untuk memperbaiki diri serta peluang untuk bertaubat..namun, diriku masih lalai dan leka..menghabiskan masa penuh dengan gelak tawa..duniawi menjadi tutur bicara harian..walaupun sedar, mati itu tidak menunggu kita tua, tidak lambat sesaat, tidak cepat walau sesaat, namun peluang yg masih ada, dibiarkan begitu sahaja..
meskipun ada waktu, terasa begitu insaf, namun kenapa hanya masa itu sahaja?? kenapa tidak sepanjang 1 hari, 1 minggu, 1 bulan, 1 tahun or 1 kehidupan ini?? ku tahu jawapannya, tp kenapa masih lalai lg wahai diri?? lahirnya diriku di muka bumi ini adalah dengan kasih ihsan-Mu,ya Allah..mengapa harus ku tidak merasakan malu atas perbuatan yg dibenci-Mu, ya Allah...
ya Allah, ku perlukan kawan untuk membimbing diriku yg lemah ini ya Allah..berikanlah aq secebis kekuatan para sahabat dalam memperoleh mutiara yg bergelar IMAN..apabila ku sudah peroleh cahaya IMAN, KAU berikanlah hidayah dan petunjuk kepada hamba-MU yg lemah ini, ya ALLAH..agar terus berada dalam nikmat IMAN dan Islam sehingga akhir hayat ku..amin ya Rabb..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...