Islamic Widget

Tuesday, September 11, 2012

summary of summer holiday (^^,)>

hidup di perantauan kini makin serasi..rasa homesick makin berkurangan, alhamdulillah, terasa  ringan sedikit hati..walaupun tahun ini kebanyakkannya adalah pengalaman baru, hati harus dikuatkn dalam meniti liku2 kehidupan di bumi sakura..melihat segala pembangunan teknologi di bumi matahari terbit, membuatkn aku aku kagum sehingga kan kadangkala, menafikan kebesaran Allah Azza wa Jalla..astaghfirullah..

skytree,tokyo(634metre)
summer holiday selama 2 bulan memberikan aku peluang melancong ke tokyo, melihat tokyo tower dan skytree yg menjadi antara daya tarikan pelancong..tokyo tower dengan ketinggian 333m dan skytree, 634m.. hebat, kagum, kaget, semuanya ada..dalam pada masa yang sama, bila melihat ada yang jauh lebih tinggi dr itu iaitu awan dan langit, ya Allah, ciptaan manusia itu tidaklah sehebat mana pun..awan dan langit itu tidak memerlukan tiang mahupun konkrit untuk berdiri dengan gah nya..masyaAllah..

tokyo tower(333metre)









setelah melancong ke tokyo, akhirnya pulang juga ke rumah kedua, di fukuoka, kyushu..terasa kecapekan..kini sudah  pun masuk 11 september, dan sepanjang hari menghabiskan masa dengan ps3, blaja adobe photoshop cs5, maen kamera, dan macam2 lagi..di saat2 pengakhiran bulan syawal ini, diri ini sering kali mengabaikan tanggungjawab terhadap ya Rabb..astaghfirullah.. dikhuatiri puasa yg dilakukan pada bulan Ramadhan yg lalu seakan-akan tidak memberi kesan..bila merasakn kebusanan, maka hiburan yg dicari,bukan yang Maha Penciptanya.."ya Allah, berikanlah petunjuk dan hidayah pada hambaMu ini", ameen!

kyushu university by adobe photoshope cs5

alhamdulillah, result exam hampir keseluruhan sudah keluar dan result nye pon alhamdulillah~ namun ade terdapat satu fail..hurm, dan this 25 sept, gonna to retake the exam,,smoga dipermudahkn urusan olehNya..ameen! so, gonna to study the mechanics of materials start from today,, yosh! ganbarimashou! =))

smoga hari yang mendatang jauh lebih baik dari hari-hari sebelumnya,insyaAllah ;))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...